Geen wachtrij meer voor World of Frozen twee weken na opening
Ruim twee weken na de opening meldde Looopings dat de aparte wachtrij voor World of Frozen was verdwenen en bezoekers Arendelle weer vrij konden betreden.
Więcej kontekstu
Dit artikel vormt een nuttige tegenhanger van de berichten over extreme drukte rond de opening. Looopings meldde dat de aparte wachtrij voor World of Frozen ruim twee weken na de publieksopening niet meer in gebruik was. Bezoekers konden Arendelle opnieuw vrij betreden, niet alleen via de eerdere linkerroute met dranghekken, maar ook via de brug aan de rechterzijde. Voor het W8baan-profiel van de toegang tot World of Frozen is dit een belangrijk operationeel ijkpunt: de entree verschoof van gecontroleerde, schaarse toegang naar een normalere parkroute. Het artikel benoemt dat Disney de wachtrij bij uitzonderlijke drukte opnieuw kon inzetten, maar dat de situatie op dat moment duidelijk was gestabiliseerd. Daarmee laat de bron zien hoe de bezoekerservaring veranderde na de eerste hype en problemen van de openingsperiode. Voor gasten betekende dit dat een bezoek aan Arendelle minder planning en minder onzekerheid vroeg, terwijl het gebied met Frozen Ever After, winkels, restaurant en show beter in de reguliere parkflow werd opgenomen.