Spider-Man W.E.B. Adventure tijdelijk zonder 3D-effecten
Disneyland Paris liet Spider-Man W.E.B. Adventure tijdelijk in 2D draaien, waardoor bezoekers geen W.E.B. Vision-bril nodig hadden. Volgens de melding bij de ingang ging het om een uitzonderlijke, technische aanpassing.
Mere kontekst
Op 27 december 2025 meldde Looopings dat Spider-Man W.E.B. Adventure tijdelijk niet in 3D draaide. Bij de ingang stond een drietalig bord waarop bezoekers werden aangesproken als rekruten en te horen kregen dat de W.E.B. Vision-brillen die dag niet nodig waren. Normaal zorgen die brillen ervoor dat de virtuele Spider-Bots en andere objecten diepte krijgen en op de inzittenden af lijken te komen. Zonder 3D-effecten bleef de rit bestaan uit eenvoudige filmschermen, terwijl de interactieve webschiettechniek wel onderdeel van de beleving bleef. Disney noemde het een uitzonderlijke situatie om technische redenen. Voor bezoekers was dit direct merkbaar, omdat de attractie juist leunt op een combinatie van armgebaren, scores en driedimensionale schermactie. Het artikel is ook interessant in bredere context: in hetzelfde park was Ratatouille eerder al definitief van 3D naar 2D gegaan, waardoor fans extra scherp letten op zulke technische wijzigingen.